Periodontoloji

Home / Periodontoloji

Dişeti Hastalığı Nedir?

Diş eti hastalıkları, dişi çevreleyen diş etinde meydana gelen enfeksiyonlarla ortaya çıkar. Genellikle ağrısızdır ve hastalarımız tarafından çok geç fark edilir.
Dişeti hastalığının en büyük nedeni yetersiz ağız hijyenidir. Dişlerin üzerinde biriken kalıntılar zamanla tartara dönüşür ve tartarda çok sayıda bakteri bulunur. Bu bakteriler diş eti hastalığına neden olur.
Diş eti hastalığının en belirgin belirtisi kanamadır. Diş etlerinde kızarıklık ve şişlik ile kendini gösterir.
Dişeti hastalığı ilerledikçe enfeksiyon, diş çevresindeki diş etleri ile birlikte kemiği de etkiler ve diş eti çekilmeleri ve kemik erimesi meydana gelir. Dişlerde yer değiştirme, aralık, uzama ve titreme görülebilir.
Dişeti hastalığı olan kişilerde diş fırçalama sırasında kanama ve ağız kokusu görülür.

Dişeti Hastalıkları Nasıl Tedavi Edilir?

Diş eti hastalığının en etkili tedavi yöntemi, ajanı ortadan kaldırmak ve tekrarını önlemektir.
Diş taşı, diş eti hastalığının en yaygın nedenidir. Öncelikle iyi bir ağız bakımı ile tartar oluşumunun engellenmesi gerekmektedir.
Diş yüzeyinden tartarın temizlenmesi ve enfeksiyonlu dokuların kök yüzeylerinden uzaklaştırılması, diş eti hastalıkları tedavisinin ilk adımı olup özel aletler kullanılarak hekimler tarafından yapılmaktadır.
Hastalığın şiddetine göre bir veya birkaç seans tedavi devam edebilir.

Flap Operasyonları Nedir, Nasıl Yapılır?

Diş eti hastalığı tedavisinin ilk aşaması (diş yüzeyi ve kök yüzeyi temizliği) tamamlandıktan 3 hafta sonra hala devam ediyorsa diş eti hastalığının cerrahi tedavisidir. Diş etlerinin açılıp iltihaplı dokuların temizlendiği işlemler olarak özetlenebilir.(KÜRETAJ)